PDA

Voir la version complète : Mh'end uccen *

AMENAY2
03/01/2004, 11h56
Sin wussan i tegrest, sin iseggasen i unebdu, lebda i lexrif. Atan usirem n Mh'end uccen.
Tafsut, tizegzewt-is, ccna n yegd'ad', aregreg iγez'ŗan, tizerwelt n igenni n yebrir, tumert n tmurt ur rzin ara ar Mh'end uccen. Netta ur yettargu ara maca yeh'rec, nez'ra-t awk.
Di tegrest, irewwu-tent, yerna macc'i ala netta. yella laz', yella usemmid'. D ageffur, d adfel, d ad'u. Di tregwa , ur d-igerri kra i igellil.
Daymi uccen d ugellil ksanen , di sin, tagrest.
Ma terra tmara, sin wussan kan i tegrest, yessulet ad tili: ulamek tili ddunit nnid'en

*
Tasuqilt sghur Yidir H'med ZAYED (tasdawit n tizi wezzu)
Ameskar :Mulud Ferεun
Ungal: amulli (l'anniversaire)

djudju.adrar
05/01/2004, 18h19
A y amenay, ak darnugh yiwet degg wawal-ik, xas uwlac itenti carken…. Acu, mayla yibbwas mugragh-kk-id deg «xarban», balakk ayid sh’ecmed’, axat’ar, nekk ttedh’igh d axsar ! ! !

Tela yiwet zik, tedad ttislit.
Asmi tâada felas durt mi ttdad, attayen, tqimed ger iâeyalen ad ccen imesni.
Yekkarv umghar-is yefkkayasd amur-is n weksum.
Dgha tz’el afus-is….. huuuummm…yiwid l’hal, tard’attid….. teneh’cam meskkint, tenayas i wul-is :

«Z’lagh taftust tacebh’ant,
ar Sidi ayi dyefkk tacrih’t,

Tezward’iyi-d a tufd’ih’t,
anda akkem gragh a tarwih’t ?»

Azkkayni, uffanttid tengha imanis…..

(H’kightt i w adu, att yawi….)

Tifirlest
05/01/2004, 21h31
:$ A y amenay, ak darnugh yiwet degg wawal-ik, xas uwlac itenti carken…. Acu, mayla yibbwas mugragh-kk-id deg «xarban», balakk ayid sh’ecmed’, axat’ar, nekk ttedh’igh d axsar ! ! !

Tela yiwet zik, tedad ttislit.
Asmi tâada felas durt mi ttdad, attayen, tqimed ger iâeyalen ad ccen imesni.
Yekkarv umghar-is yefkkayasd amur-is n weksum.
Dgha tz’el afus-is….. huuuummm…yiwid l’hal, tard’attid….. teneh’cam meskkint, tenayas i wul-is :

«Z’lagh taftust tacebh’ant,
ar Sidi ayi dyefkk tacrih’t,

Tezward’iyi-d a tufd’ih’t,
anda akkem gragh a tarwih’t ?»

Azkkayni, uffanttid tengha imanis…..

(H’kightt i w adu, att yawi….)
:-0...dacu i kem yughen akka a djudju??? :o

djudju.adrar
05/01/2004, 21h37
:$
:-0...dacu i kem yughen akka a djudju??? :o

kem ur tez'rid imanim !!!!!!! :-P :-P nagh adinigh, "kunwi" ur tez'rim ara imanwen !!!! ah ya yemam !!!!

http://www.kabyle.com/forums/showthread.php?t=12616

Tifirlest
05/01/2004, 21h41
kem ur tez'rid imanim !!!!!!! :-P :-P nagh adinigh, "kunwi" ur tez'rim ara imanwen !!!! ah ya yemam !!!!

maci d nek d nutni... ;)

djudju.adrar
05/01/2004, 21h49
maci d nek d nutni... ;)

aha kkan !!! kem tifed' muh'end ucen !!!! a tudayt !!!! :-P

AMENAY2
07/01/2004, 18h04
IMINIG (Aghrib)

Yusa-d am wid it-id-yezwaren, yunag-d akken d unagen imezwura. Imenza wid id inedjren abrid deg waman, ughalen-d gher tmurt, ceyye3en-d tarwa nsen, akka ay d l3ada, ay d tanumi.
Wwten aqabac, d'ummen iberdan , kecmen ddaw tmurt, 3ebban timazz'ayin, ttagghen znuzen, 3ebban lh'if, qeblen tisigin, nuda lber si tama gher tayed', kecmen tuddar time3zula. Ass din ass da, tazla ghef weghrum, anadi ghef wedrim.
Ur yelli ay walan, ay steqsan, qqnen allen ur zz'rin gher deffir ur muqlen gher zdat, anda wd'en din ay d amkan.

Ungal: FAFFA
Ameskar : Rachid Alliche

Ah'lil win ur nez'ra ayen i s3eddan imezwura nnegh! Awk tiwughas id-mlalen deg webrid!

djudju.adrar
07/01/2004, 18h17
amenay wis sin.... :-| at tth'ewised' debbza wu dengha kecc !!!!

nekk arz'igh aqaru iwakken ak d arugh :deal: yiwet iyi tteh'kkad jida.... kecci amakken ur ttez'rit't ara !!!!!!

xxxxxiiiiiiii irgazen !!!!
ma yughalagh xas ur sqar nekk n iflisen !!!!

AMENAY2
07/01/2004, 19h57
Ghrigh taqessit a djudju nnegh! t3edjeb-iyi atas

Ala macci d ddebza i bghigh a yellis tmurt-iw, kem hemmelgh-kem bienne bienne

Id ameggaz a tadjudjutt

djudju.adrar
07/01/2004, 20h08

Ala macci d ddebza i bghigh a yellis tmurt-iw, kem hemmelgh-kem bienne bienne

Id ameggaz a tadjudjutt

huuuummmmmmmm...... |-D

Tifirlest
07/01/2004, 20h45
aha kkan !!! kem tifed' muh'end ucen !!!! a tudayt !!!! :-P
Nigham macci d nek d amur....................

AMENAY2
08/01/2004, 13h25
Azul fellawent a tisedwa nnegh!

TEMLAL TASA D WAY TUREW

Yiwet tmett'ut yelsan aberkan tbedd-d gher tebburt n tzeqqa tameqqrant. D taghect n weydi (aqjun) i tt-id-iwelhen ghef wayen tella tessaram ach'al aya.
Tez'ra , isenned gher yiwen usekkil (cedjra) ameqqran , akin i webrid yiwen "unmed'ran" yelsan aserwal icerrgen. Idmaren-is d ujjixen(d i3eryanen). Ac'amar-is yumsen yeffer-as iri. Imett'awen ttazalen fell-as.
Tamett'ut tekkusem, niqal teghli. Tebgha ad d-tmeslay, ur tezmir ara.Teldi allen-is, yuzzel-d ghur-s, idemmer tabburt s ud'ar. Yeqqen allen-is, nettat th'ers'-it ghur-s. Tugghal-it-id taghect n tayri tuzdigt, tin n wegrud aleqqaq, yenna "YEMMA YEMMA! "

Réné BARJAVEL in Ravage (Tawaghit)
Tasuqilt sghur : S.Bendali

C'iw c'iw

djudju.adrar
09/01/2004, 16h54

Ala macci d ddebza i bghigh a yellis tmurt-iw, kem hemmelgh-kem bienne biennekem hemmelgh-kem bienne bienne

Id ameggaz a tadjudjutt

aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh !!!???? wakki imenâ-iyi !!!!!
waqila tebdid' a t-ttmettated' feli ????? asinigh i baba ak-yekks aqaru !!!!

djudju.adrar
09/01/2004, 17h00
Azul fellawent a tisedwa nnegh!

TEMLAL TASA D WAY TUREW

Yiwet tmett'ut yelsan aberkan tbedd-d gher tebburt n tzeqqa tameqqrant. D taghect n weydi (aqjun) i tt-id-iwelhen ghef wayen tella tessaram ach'al aya.
Tez'ra , isenned gher yiwen usekkil (cedjra) ameqqran , akin i webrid yiwen "unmed'ran" yelsan aserwal icerrgen. Idmaren-is d ujjixen(d i3eryanen). Ac'amar-is yumsen yeffer-as iri. Imett'awen ttazalen fell-as.
Tamett'ut tekkusem, niqal teghli. Tebgha ad d-tmeslay, ur tezmir ara.Teldi allen-is, yuzzel-d ghur-s, idemmer tabburt s ud'ar. Yeqqen allen-is, nettat th'ers'-it ghur-s. Tugghal-it-id taghect n tayri tuzdigt, tin n wegrud aleqqaq, yenna "YEMMA YEMMA! "

Réné BARJAVEL in Ravage (Tawaghit)
Tasuqilt sghur : S.Bendali

C'iw c'iw

takki id-iwid' tettakk cwiya cbiha ar tizlitt-ni n Ferh'at "aqcic d uât'ar".... cwiya kkan, axat'ar netta yiwittid (fakken sligh) af tmazight d wâaraben mi d kecmen tamazgha, kkesn-as tutlayt-nsen (nagh).....

Ma d Ravage n Barjavel, iggarez d axs'ar, itâada !!! :-}
Yura xil'a xil'a, lan sin h'emlaghten bienne bienne ;)
"La nuit des temps" d "L'enchanteur"

teghrit'en ???

AMENAY2
09/01/2004, 17h58
takki id-iwid' tettakk cwiya cbiha ar tizlitt-ni n Ferh'at "aqcic d uât'ar".... cwiya kkan, axat'ar netta yiwittid (fakken sligh) af tmazight d wâaraben mi d kecmen tamazgha, kkesn-as tutlayt-nsen (nagh).....

Ma d Ravage n Barjavel, iggarez d axs'ar, itâada !!! :-}
Yura xil'a xil'a, lan sin h'emlaghten bienne bienne ;)
"La nuit des temps" d "L'enchanteur"

teghrit'en ???

Azul a djudju nnegh!

Renè Barjavel, c est différent je crois. Je n ai pas lu son livre, j ai seulement une traduction d une partie de son livre en Kabyle qui a été faite par un enseignant de Tamazight...j aime la version en Kabyle.
Je n ai pas non plus lu les autres ouvrages que tu a mentionné...peut etre un jour.

Alli yak nnigh-am hemmlegh-kem bienne bienne....arnu xas inas i baba :p

djudju.adrar
09/01/2004, 19h40
Azul a djudju nnegh!

Renè Barjavel, c est différent je crois. Je n ai pas lu son livre, j ai seulement une traduction d une partie de son livre en Kabyle qui a été faite par un enseignant de Tamazight...j aime la version en Kabyle.
Je n ai pas non plus lu les autres ouvrages que tu a mentionné...peut etre un jour.

Alli yak nnigh-am hemmlegh-kem bienne bienne....arnu xas inas i baba :p

ntse ntse :-0 :-0 uk-denigh-ara kif kifiten !!!

Je voulais que cette traduction de Ravage, m'a fait penser à lamanière dont se passe le texte "aqcic du âat'ar" de Ferhat, pas dans le sens de la métaphore, seulement dans le descriptif : la mère voit un mendiant qui lui fait de la peine, sollicite son fils pour lui apporter à manger... le mendiant s'en va avec l'enfant, etc, etc. Mais je ne parlais pas du sens que mettait Ferhat (ou l'auteur du texte) dans ces images.

"Ravage" est un excellent roman de R. Barjavel. Je ne me rappelle pas dans le détail, mais je me souviens de l'impression que ce livre m'a laissé. Pourtant c'est un genre de fiction et je ne cours pas vraiment après.

"La nuit des temps" est une sorte de roman d'amour mais toujours dans de la fiction. Très bon et émouvant, si tu tombes dessus n'hésite pas... Tu vas te régaler.

"L'enchanteur"... c'est plus ou moins l'histoire de Merlin l'enchanteur et de la fée Viviane.... Si tu aimes les légendes des chevaliers de la Table Ronde, tu pourrais apprécier.

Enfin, comme tout romancier qui se respecte, une fois que les 4/5 premiers romans ont eu du succès, Barjavel a commencé à faire du kif kif... Ceci dit, c'est un réel plaisir de le lire !!!

Mais du Barjavel en kabyle.... ça m'intrigue... c'est en vente ???

Bien, je viens de me rendre compte que j'ai écris en français... tu as commencé alors inutile de m'engueuler et conseille à Amur de me laisser tranquille.... :)

athavala
10/01/2004, 11h31

awwwww?

j'ai lu le lien.

iwumi a exagéré.
qui connait pas ce vocabulaire.
choquant ou ridicule?
facétie je dirai. :mad:

Tifirlest
11/01/2004, 11h28
awwwww?

j'ai lu le lien.

iwumi a exagéré.
choquant ou ridicule?

Ni facétie, ni choquant et ni ridicule!
Je vois pas en quoi I wumi à éxageré???!!!
Ce post est tout ce qu'il y a de plus serieux, moi j'ai trouvé ca tres enrichissant, j'ai appris beaucoup de mots que je ne connaissais pas et j'ai apprécié partager certains "izlans" qui font parti de notre culture...

athavala
11/01/2004, 12h59
Ni facétie, ni choquant et ni ridicule!
Je vois pas en quoi I wumi à éxageré???!!!
Ce post est tout ce qu'il y a de plus serieux, moi j'ai trouvé ca tres enrichissant, j'ai appris beaucoup de mots que je ne connaissais pas et j'ai apprécié partager certains "izlans" qui font parti de notre culture...

tu fais ce que tu veux :o

amur
11/01/2004, 17h32
awwwww?

j'ai lu le lien.

iwumi a exagéré.
choquant ou ridicule?

Le post ‘’ilik d argaza lghid’a ‘’ est toujours ouvert dans la section expression libre en tamazight et on y donner son opinion directemnt en kabyle pour ne pas ‘’polluer’’ des sujets plus sérieux. on pourra y discuter du caractère choquant ou ridicule des posts avec toute la liberté de langage qu' il faut.s'Il y ad'autres réactions on les attend ici http://www.kabyle.com/forums/showthread.php?t=12616 (et en berbère svp).

-----------------------------------

inna as uccen: a w’uffan lexrif xerfayen, anebdu aamayen , cetwa yumayen.

hata ihi amek it yura Mulud Feraun :

Deux jours d’hiver, deux ans d’été et l’éternité pour lekhrif.Voilà le voeu de Si- Mehammed. Le printemps, la verdure, le chant de oiseaux et le murmure des sources, le ciel bleu d’avril et la nature en fête, peu lui chaut tout cela. Si-Mehammed n’est pas un rêveur mais un malin.Nous le savons du reste.

L’hiver, il souffre cruellement-et beaucoup avec lui . Il y a la faim et il ya le froid . Il pleut, il neige, il vente . Les orgues du Djurdjura aspirent l’air glacé de la mer et rendent un son lugubre .Dans les bois, il n y a rien pour le chacal: rien également dans les ikoufan du pauvre . C’est la raison qui fait détester l’hiver au chacal et au pauvre.Deux jours? à la rigueur . Parce qu’on sait tout de même que l’hiver existe: il faut qu’il existe .Il n y a pas moyen de faire autrement.Deux jours, comme deux soupapes qui serviraient d’exutoire à la colère divine .Deux jours pour accabler les maleureux. c’est bien suffisant, on les accepte .Mais qu’on en parle plus .

Tifirlest
11/01/2004, 19h08
tu fais ce que tu veux :o
Merci de me le préciser...

athavala
13/01/2004, 09h31
Le post ‘’ilik d argaza lghid’a ‘’ est toujours ouvert dans la section expression libre en tamazight et on y donner son opinion directemnt en kabyle pour ne pas ‘’polluer’’ des sujets plus sérieux. on pourra y discuter du caractère choquant ou ridicule des posts avec toute la liberté de langage qu' il faut.s'Il y ad'autres réactions on les attend ici http://www.kabyle.com/forums/showthread.php?t=12616 (et en berbère svp).

on dirait que tu donnes des directives!! je sais pas parler berbére; je parle un kabyle approximatif qui une dérivée partielle du berbére.
-----------------------------------

inna as uccen: a w’uffan lexrif xerfayen, anebdu aamayen , cetwa yumayen.

hata ihi amek it yura Mulud Feraun :

Deux jours d’hiver, deux ans d’été et l’éternité pour lekhrif.Voilà le voeu de Si- Mehammed. Le printemps, la verdure, le chant de oiseaux et le murmure des sources, le ciel bleu d’avril et la nature en fête, peu lui chaut tout cela. Si-Mehammed n’est pas un rêveur mais un malin.Nous le savons du reste.

L’hiver, il souffre cruellement-et beaucoup avec lui . Il y a la faim et il ya le froid . Il pleut, il neige, il vente . Les orgues du Djurdjura aspirent l’air glacé de la mer et rendent un son lugubre .Dans les bois, il n y a rien pour le chacal: rien également dans les ikoufan du pauvre . C’est la raison qui fait détester l’hiver au chacal et au pauvre.Deux jours? à la rigueur . Parce qu’on sait tout de même que l’hiver existe: il faut qu’il existe .Il n y a pas moyen de faire autrement.Deux jours, comme deux soupapes qui serviraient d’exutoire à la colère divine .Deux jours pour accabler les maleureux. c’est bien suffisant, on les accepte .Mais qu’on en parle plus .

quant à ta leçon llexrif d unebdu, yal amur yecca azal is :coffee:

athavala
19/01/2004, 09h30
Merci de me le préciser...
ihi bojor as tinidh na& ala ? Z____